Vi vil snuppe en bid af internationalt milliardmarked i 2018

   

Efter en årrække som markedsleder indenfor influencer marketing på det danske marked samt en kontinuerlig vækstfremgang, der blandt andet er resulteret i kåringen som en af Børsens Gazelle-virksomheder i både 2016 og 2017, er vi nu klar til igen at ekspandere. Denne gang satser vi på udlandet og det eksponentielle milliardmarked indenfor influencer marketing.

»Vi oplever, at vores kunder i højere grad efterspørger, at vi også kan planlægge, projektlede og eksekvere kampagner i udlandet. Så at vi nu retter fokus mod det internationale marked, er en helt naturlig udvikling for Bloggers Delight«, fortæller Henrik Akselbo, Direktør og medstifter hos Bloggers Delight.

bd-gaar-internationalt
Foto: Sidsel & Lasse

Med beslutningen om at satse på det internationale marked følger, at vi nu også tilbyder vores kunder at matche dem med internationale influenter – en ny udvikling for os, eftersom vi historisk set har fokuseret på at matche brands med den række af danske Premium bloggere og influenter, som vi repræsenterer.

Den nye satsning er affødt af en stor efterspørgsel fra eksisterende kunder og samarbejdspartnere, men også som led i en strategisk ekspansionsplan, der skal sikre os yderligere vækstfremgang i 2018. Og potentialet er enormt. Undersøgelser viser, at der på internationalt plan i 2017 blev brugt mere end 1 milliard dollars alene på influencer aktivering på Instagram – et tal, der forventes at blive fordoblet de næste to år. Netop det beløb vil vi snuppe en bid af.

»Det giver kæmpe vækstfordele, at vi nu kan tilbyde vores kunder at eksekvere internationale kampagner med internationale influenter. De marketingbudgetter, vi typisk har arbejdet med, er tilpasset Danmark, hvilket er et forholdsvis småt marked rent demografisk. Så med den internationale vinkel får vi langt større kommercielle muligheder og ikke mindst vækstfordele. Særligt når man tager udviklingskurven indenfor influencer marketing i betragtning«, fortsætter Henrik Akselbo.

Foto: Den svenske blogger Nicole Falciani i samarbejde med OBH Nordica. Se indlægget her.

Allerede i gang

De første spadestik til den internationale satsning er allerede blevet iværksat i 2017. Her har vi eksekveret kampagner i en række Europæiske lande såsom Belgien, Tjekkiet, Norge, Sverige, Storbritannien og Tyskland, og hjulpet etablerede brands som blandt andet OBH Nordica, Dbramente1928 og legetøjsgiganten Hasbro med influencer kampagner både i og uden for Danmark.

»Det giver mening for brands, der samarbejder med os, at vi nu kan tilbyde dem at skabe rød tråd i deres influencer aktivering på tværs af lande. På den måde kan alle influenterne på en kampagne tage udgangspunkt i samme briefs, der så herefter kan tones efter landet virksomhederne baserer deres marketingfremstød i«, fortæller Henrik Akselbo. 

Foto: Britiske Katie Snooks for Dbramente1928

Vi føler os ligeledes godt rustet i forhold til det nye indsatsområde.

»Vi har oplevet, hvordan influencer marketing firmaer arbejder i andre lande. Og det bekræfter os i, at vi er meget langt, når man tænker på blandt andet projektstyring og data. Den erfaring, vi har tilegnet os indenfor feltet de seneste seks år gør, at vi virkelig har noget at bidrage med – også internationalt«, siger Henrik Akselbo

Markedet i rivende udvikling

Den internationale satsning er ligeledes kulminationen på et spirende influencer marked. Annoncørernes markedsføringsbudgetter og -tiltag redefineres og flyttes i udpræget grad væk fra de traditionelle mediekanaler og over til influenterne, hvor den personlige vinkling har vist sig at skabe kæmpe værdi for virksomhederne. Som tallene ovenfor viser, bruges der enorme summer på influencer marketing kampagner, mens undersøgelser også viser, at 84 procent af alle marketingansvarlige ønsker at iværksætte mindst én influencer kampagne de næste 12 måneder.

Foto: Svenske Linda Blom for Paw Patrol (Hasbro)

»Influencer marketing kommer kun til at tage endnu mere fart i 2018. Både herhjemme og på internationalt plan. Vi kommer i første omgang til at varetage alting fra vores kontorer i Danmark. Men tager det fart, kan vi begynde at udforske idéen om at ekspandere med kontorer på udvalgte markeder, hvor væksten tager mest fart«, slutter Henrik Akselbo.

Vi har allerede igangsat de næste internationale kampagner, der løbende vil blive eksekveret i starten af 2018.

Læs også: Kulminationen på et begivenhedsrigt år: Vi er endnu en gang blevet kåret som gazellevirksomhed af Børsen

Skriv en kommentar