Pas på falske influencere

   

I en ny artikel på Bureaubiz har Henrik Akselbo, vores direktør, givet en række gode råd til, hvordan man spotter falske influencers. For i takt med at influencer marketing har vokset sig til en milliardindustri, er der desværre også eksempler på at influencers køber sig til følgere – noget, som kaster en skygge over en ellers spirende industri.

influent-fake-bureaubiz-1000x626
Billede: Fra Bureaubiz.dk

I artiklen belyser vi blandt andet, hvordan vi hos Bloggers Delight sikrer at vores netværk af bloggere og influencers er kvalitetstestet. På den måde sikrer vi også, at vores kunder kun arbejder med reelle profiler. Vi kan blandt andet se, at på vores dansksprogede blogs er mere end 97 procent af alle besøgende fra Danmark. Så hvis man som annoncør gerne vil markedsføre mod danske forbrugere, kan man altså være sikker på, at man ikke betaler for at nå en masse udenlandske følgere, hvis man kører kampagner med disse typer af influenter.

I artiklen har vi også været med til at udforme en guide, der peger på seks pejlemærker, du blandt andet kan tage afsæt i, hvis du skal spotte falske influencers. Disse omfatter følgende og kan læses mere udførligt i artiklen, som er linket til nedenfor:

  • Hvis influencerens følgertal er næsten lige så højt som antallet, influenceren selv følger. 
  • Hvis influenceren har et lavt engagement 
  • Hvis profilen har mange generiske kommentarer 
  • Hvis der er stor inkonsistens og mange følgere, men få posts. 
  • Følgerskaren vokser markant og stødvist.
  • Influenten reklamerer for hvad som helst. 

Du kan læse hele artiklen hos Bureaubiz her.

Læs også: Bloggers Delight fortsætter oprustningen: Forstærker salgsteamet med to nye profiler

 

Skriv en kommentar