Succesfuldt bloggerpar co-brander Aarhus Airport i nyt ambassadørskab: “Det er det perfekte match”

   

Med ambitionerne om at styrke Aarhus Airport-brandet yderligere og henvende sig til endnu flere rejselystne østjyder i Generation Y har Aarhus Airport allieret sig med det Aarhus-baserede bloggerpar Sidsel og Lasse. De næste mange måneder folder de sammen et ambassadørskab ud, der skal sætte endnu større fokus på de mange muligheder, lufthavnen tilbyder.

dsc03670-8

Siden 2009 har bloggerparret Sidsel og Lasse delt historier på bloggen www.sidseloglasse.comfra hverdagen som kærester, bosiddende i Aarhus, og med en særlig passion for mode, kulturelle og kulinariske oplevelser i lokalområdet samt rejser til spændende destinationer i hele verden. Sidstnævnte passion kommer nu til at danne rammen om et nyt ambassadørskab, hvor bloggerparret skal hjælpe med at co-brande Aarhus Airport, der i et nyt fremstød ønsker i højere grad at ramme Generation Y i særligt Østjylland.

»Vi har valgt at arbejde strategisk med influenter i år, fordi vi fremadrettet ser mulighederne og fordelene i at bruge flere kræfter på Generation Y. For at ramme netop den kæmpe generation af forbrugere havde vi brug for en supplerende måde at kommunikere på, og det var i den forbindelse naturligt for os at se ud over de mere traditionelle kommunikationskanaler. Vi har derfor i første omgang valgt blandt andet at arbejde med influencer marketing i form af et samarbejde med Sidsel og Lasse«, fortæller Dortea Grønbæk, der er Marketing & Communications Manager hos Aarhus Airport.

 

Det perfekte match – og fælles commitment

At valget faldt på netop Sidsel og Lasse som ambassadører for Aarhus Airport er ingen tilfældighed. I et samarbejde mellem Aarhus Airport og Bloggers Delight, der blandt andet repræsenterer Sidsel og Lasse og en lang række andre af landets største influenter, var man igennem en grundig screeningsproces for at finde frem til de helt rigtige profiler.

»Vi opsatte mål for, hvilke typer vi gerne ville samarbejde med. Og her var Sidsel og Lasse det perfekte match. For de kan en hel masse, der passer rigtig godt til vores brand, produkter og målgrupper. Dels er de et par, hvilket giver en god dynamik til samarbejdet. Derudover er de bosat i Aarhus, og sidst, men ikke mindst, rejser de en hel del. Samtidig er vores fokus netop Østjylland, hvor parret bor og har mange læsere, så det var helt oplagt for os at søge et samarbejde med dem«, siger Dortea Grønbæk.

Hos Bloggers Delight var man ikke i tvivl om, at Sidsel og Lasse var det perfekte match, da Aarhus Airport formulerede ønskerne til potentielle samarbejdspartnere. Især fordi rejser har fyldt meget i parrets blogunivers de senere år, og fordi ambassadørskabet dermed ville være en naturlig forlængelse af Sidsel og Lasses DNA.

»Det var helt oplagt, at valget faldt på netop dem. Sidsel og Lasse er det helt rigtige match til at co-brande en virksomhed som Aarhus Airport«, fortæller Louise Levi Verge, Account Manager hos Bloggers Delight.

For Aarhus Airport var det samtidig vigtigt, at samarbejdet med Sidsel og Lasse blev et længerevarende format, således at parterne i fællesskab kan samarbejde strategisk over tid.

”Vi har hele tiden været ude efter et længerevarende samarbejde, fordi det er det, der reelt giver værdi for såvel os som for Sidsel og Lasses følgere. Og det er jo det, det hele handler om. Vi ønsker netop, at Sidsel og Lasse formidler deres version af de muligheder, lufthavnen tilbyder, så deres følgere for alvor kan mærke, hvad det vil sige at have en nærlufthavn, der er i kraftig vækst. Det længerevarende samarbejde indikerer commitment fra begge sider – og vi sikrer dermed, at vi over tid får en oplevet, personlig og autentisk vinkel på budskaberne, som gerne skal gøre det nemmere for Sidsel og Lasses følgere at relatere til – og dermed skabe en reel værdi for følgerne, som faktisk flytter noget”, forklarer Dortea Grønbæk og afslutter:

»Vi er stolte af ambassadørskabet og samarbejdet med Sidsel og Lasse. De er supercool og rigtig dygtige til det, de gør!«.

dsc03507-4

Ambassadørskabets fokusområder

Gennem de næste mange måneder vil Sidsel og Lasse inspirere deres store læserskare og fortælle historier om de mange muligheder, Aarhus Airport tilbyder. Ambassadørskabet kommer til at omfatte en række blogposts på www.sidseloglasse.comog aktiviteter på parrets respektive Instagram-profiler.

For at skabe en endnu større synergi i ambassadørskabet kommer Sidsel og Lasse ligeledes til løbende at skabe kreativt indhold til Aarhus Airports egne kanaler. Det vil blandt andet omfatte inspirerende rejseguides, ligesom parret også bliver frontfigurerer i et reklamespot, der løber over TV-skærmen flere gange hen over året.

dsc03656-7

 

Begejstret bloggerpar

Bloggerparret selv ser meget frem til at folde ambassadørskabet ud. Også de fremhæver det perfekte match som katalysatoren for et succesfuldt samarbejde.

»Samarbejdet passer som fod i hose med hvem vi er, og hvad vi beskæftiger os med, men også fordi vi får lov til at være en del af en proces med en virksomhed, der virkelig har momentum i øjeblikket«, skriver de på deres blog.

Med det ovennævnte momentum mener Sidsel og Lasse blandt andet, at SAS på nuværende tidspunkt er i gang med at etablere en lang række rutenyheder fra Aarhus Airport, der medfører, at østjyderne kan flyve til endnu flere destinationer og med højere frekvens end tidligere. Samtidig er der flere ruter på tegnebrættet, hvilket alt sammen skal være med til at gøre Aarhus Airport til den foretrukne lufthavn for blandt andet Generation Y i Østjylland.

Som aarhusianere er Sidsel og Lasse selvsagt også meget begejstrede for lufthavnens udvikling, og de ser frem til at kommunikere udviklingen hos Aarhus Airport til deres mange læsere.

»Som de ærke-aarhusianere, vi er, kan vi ikke undgå at blive en smule lokalpatriotiske og klappe i hænderne, når vi hører den slags«, afslutter de.

Ambassadørskabet er allerede skudt i gang, og første indlæg fra Sidsel og Lasse kan læses via linket her.

Læs også: Månedens PREMIUM blogger: Mie Kirstine