Bloggers Delight i ny artikel hos FDIH: Derfor skal du arbejde med influencers

   

INFLUENCER MARKETING. Hvordan sikrer man det gode samarbejde med en influent og hvilke overvejelser skal man gøre sig forud for samarbejdet? Ja, hvorfor skal man i det hele taget aktivere influenter i sin markedsføring? I et nyt interview hos FDIH giver vores account og project manager Lasse Ribergård Rasmussen svaret på netop de spørgsmål.

Herunder kan du læse et par af artiklens nøglecitater. Hele interviewet kan læses hos FDIH her.

Læs artiklen: Ekspert: Derfor skal du arbejde med influenter

Om styrken og troværdigheden ved influencer marketing:

»Det kan ofte være svært som forbruger at relatere til en virksomhed eller et brand. Som mennesker lytter vi ikke til brands, vi lytter til andre mennesker«. 

»Virksomheden køber ind lidt af influentens troværdighed og ofte tætte forhold til læsere og følgere. Undersøgelser viser, at forbrugere stoler mest på anbefalinger fra venner og bekendte og anmeldelser fra andre forbrugere og det er netop her, influenten kommer ind i billedet«. 

Det maksimale udbydde:

»Kan man skabe en reel værdi for forbrugeren gennem samarbejdet, hvor influenten samtidigt er personligt involveret i fortællingen, er der stor chance for at opnå succes«. 

Influencer-marketing som led i den holistiske tilgang:  

»Influent marketing kan eller skal ikke nødvendigvis “stå alene”, og man kan som virksomhed sagtens tænke holistisk og bakke kampagnen op på flere forskellige kanaler for den optimale effekt«.

Læs også: Succesfuldt bloggerpar co-brander Aarhus Airport i nyt ambassadørskab: »Det er det perfekte match«

Skriv en kommentar