DR’s fokus på falske følgere på Instagram

   

I et nyt, stort tema, sætter DR fokus på falske følgere på Instagram. Temaet fokuserer især på de konsekvenser det har for virksomheder, forbrugere, andre influencers og branchen generelt, når influenter køber sig til falske følgere.

Hos Bloggers Delight mener vi, at det er enormt vigtigt, at et medie som DR hiver fat i en problematik som denne, da influenter på Instagram, som sminker deres tal med håbet om at booste deres værdi på platformen, kan være med til at skævvride en ellers spirrende branche.

Netop derfor har vi hos Bloggers Delight hjulpet DR med at indhente kvantitative og kvalitative besvarelser omkring emnet fra influenter i vores netværk. Besvarelserne viser, at langt de fleste kender til influenter, som har købt falske følgere, og at det ses som konkurrenceforvridende overfor de influenter, som på ærlig vis har bygget en følgerskare op.

Udover samarbejdet med DR om de kvantitative og kvalitative besvarelser, var vores direktør, Henrik Akselbo, tidligere på ugen et smut forbi P1 Morgen, hvor han netop talte om falske følgere på Instagram.

Hør interviewet med Henrik Akselbo hos P1 morgen her.

Samtidig har DR skrevet en artikel, hvor vi hos Bloggers Delight ligeledes har givet vores besyv på problematikken. Læs den her.

Ydermere har vores influent, Katja Moikjær, skrevet et indlæg, hvori hun påpeger, hvordan man kan se, om en influencer har falske følgere – helt gratis og manuelt. Dét indlæg, kan du læse her.

Tag endelig kontakt til os hos Bloggers Delight, hvis du vil høre mere om, hvordan vi arbejder med dataindsigt, når vi udvælger influenter til kommercielle samarbejder.

Opsummering

– Hør Henrik Akselbo tale om falske følgere på Instagram i P1 Morgen her.

– Læs artiklen om falske følgere på dr.dk her.

Læs også: Månedens Premium Blogger er Caroline Schack: »Når folk læser min blog, så trykker de sig direkte ind på mig som person«.

Skriv en kommentar