Tema i BT: “Insta-mødre”

   

Acie.dk

Bloggere og influencers kan næppe længere kaldes for et nyt fænomen – ikke desto mindre er det et fænomen, der er i konstant udvikling og hvor nye nicher finder større og større tilslutning. Én af disse nicher, som efterhånden er ved at være ganske populær og måske ikke så nichepræget længere, er mommy bloggers, eller som BT i deres nye serie har valgt at kalde det, “Insta-mødre”. Bag betegnelsen gemmer influencers som Acie og Julie-Elsebeth, der har gjort det til en hobby og levevej at dele ud af familie- og privatlivet for at inspirere andre.

I de to nedenstående artikler kan du læse, hvordan Christine og Julie-Elsebeth forholder sig til det at dele billeder af børnene på sociale medier, at tjene penge på sit indhold på blog og sociale medier, hvordan annonceindtægterne forvaltes og meget mere. Bloggers Delights direktør, Henrik Akselbo, fortæller også om “Insta-mødre”-tendensen til B.T: »Jeg plejer med et glimt i øjet at sige, hvis du gerne vil have mange følgere, så bliv gift, køb hus og få nogle børn. Det er godt indhold, fordi folk synes, det er spændende at følge med, når der sker store ting i andres liv.«

Læs artiklerne om Acie og Julie-Elsebeth her:

B.T. serie: Insta-mødre: Christine ændrede kurs efter barsel – skiftede karrierejob ud med blog

B.T. serie: ‘Insta-mødre: Ikke bare en rekvisit – datteren ‘Homie’ får halvdelen af pengene

Julie-Elsebeth.dk

Skriv en kommentar