Bloggers Delight intensiverer strategisk fokus på mikro influenter – Etablerer specialiseret afdeling

   

Danmarks førende influencer marketing firma hyrer to nye influencer-specialister. Sammen skal de stå i spidsen for en ny afdeling med fokus på det spirende mikro influencer-segment.

Wicki Sørensen og Nicolai Mazur, som skal stå i spidsen for BD’s nye mikro influencer-afdeling

I takt med at influencer marketing for alvor har cementeret sin position som førende område i markedsføringssammenhænge, er en ny tendens i feltet begyndt at spire, nemlig mikro influencers. Denne type af influencers kan karakteriseres som meningsdannere på sociale medier med en følgerskare fra ca. 1.000 og typisk op til 10.000, afhængigt af definitionen.

Og netop det spirende mikro influencer-segment danner nu udgangspunktet for en ny strategisk satsning hos Bloggers Delight, som igen har vokseværk. Som led i virksomhedens ambitiøse vækstplaner, har BD nemlig valgt at etablere en specialiseret mikro influencer-afdeling.

»Vi ønsker at tilbyde vores kunder en komplet 360-graders løsning indenfor influencer marketing. I takt med at influencer marketing-budgetterne vokser, oplever vi en stigende interesse fra annoncørerne i forhold til at køre kampagner, hvor man kombinerer ambassadørskaber hos velkendte influencers med såkaldte mikro influencers, der skal støtte kampagnerne op«, fortæller direktør hos Bloggers Delight, Henrik Akselbo.

Den nye afdeling hos Bloggers Delight kommer til at have flere strategiske indsatsområder, der skal bygge videre på det arbejde med mikro influencers som Bloggers Delight allerede har udført de seneste år, hvor de blandt andet har afviklet mikro influencer-kampagner for Jotex, Sundhedsstyrelsen og Nescafé.

Satsningen vil omfatte både rekruttering af nye mikro influencers samt øget fokus på talentudvikling og vejledning af en lang række af de nuværende mere end 80.000 Basis og Plus-bloggere hos Bloggeres Delight i form af workshops, events og yderligere tiltag.

Ydermere vil fokus i høj grad rettes mod en øget professionalisering af de kommercielle aspekter således Bloggers Delight i endnu højere grad kan tilbyde samarbejdspartnere at aktivere mikro influencers strategisk i deres markedsføring.

»Det skal være fordelagtigt, tidseffektivt og en professionel oplevelse for brands at booke det fulde influencer-kampagnesetup hos os, hvad enten man ønsker mikro, makro eller mega influencers, danske eller udenlandske, eller en kombination af det hele«, fortæller Henrik Akselbo, og fortsætter:

»En af de markante forskelle mellem mikro influenter og de såkalde makro og mega influenter, som vi har arbejdet med i snart 8 år, er naturligvis prisen. Et opslag hos en profil med 1.000 følgere er billigere end et opslag hos en profil med 100.000 følgere. Ved at aktivere mikro influenter i kampagner kan man som brand således få produceret en masse content, når man eksempelvis aktiverer 25-50 forskellige profiler. Hvorimod hvis man ønsker at nå bredt ud, bør man indtænke større influenter også. Vi ser derfor ofte at kombinationen af forskellige typer af influenter i et kampagnesetup skaber det bedste resultat«.

Til at stå i spidsen for den nye satsning har Bloggers Delight styrket teamet med hele to nye specialister i form af Nicolai Mazur og Wicki Henriette Sørensen.Begge tiltræder deres respektive stillinger med stor erfaring indenfor influencer marketing-feltet.

»Vi er utroligt glade for at kunne sætte yderligere tryk under kedlerne i vores mikro influencer-satsning ved at tilknytte to medarbejdere, som vi allerede har indgående kendskab til og har samarbejdet med før. Vi ved, at de kan gå ind og levere fra første dag«, uddyber Henrik Akselbo.

Nicolai Mazur, som kommer til at være mikro influenternes primære kontaktperson, har allerede flere års erfaring med influencer marketing gennem sin egen virksomhed, Mazur Media, hvor han som konsulent har hjulpet virksomheder som Danske Bank og Forbrugerrådet Tænk med udarbejdelse af influencer marketing-strategier.

»Mikro influencer-segmentet har et enormt stort potentiale, og jeg ser frem til at være med til at udvikle denne del af Bloggers Delight-virksomheden, ligesom jeg glæder mig til at arbejde tæt sammen med de talentfulde micro influencers«, fortæller Nicolai Mazur.

Også Wicki Sørensen, der kommer til at have ansvaret for den kommercielle udvikling i tæt samarbejde med BD’s øvrige salgsteam, har gennem flere år arbejdet med influencer marketing. Hun kommer senest fra en stilling som Business Development Manager hos Brandheroes, ligesom hun før det sad hos netop Bloggers Delight som Account Manager.

»Jeg glæder mig til at komme tilbage til Bloggers Delight-teamet. Jeg ser frem til at opbygge en bro mellem at kombinere mikro influencers med makro samt mega influencer, for de komplimenterer hinanden enormt godt. Det giver god mening, at vi begynder at fokusere mere på at udvikle denne del af feltet, så vi på den måde kan samle det hele og skabe en one-stop-shop for vores kunder«, fortæller Wicki Sørensen.

Nicolai Mazur er allerede tiltrådt stillingen per 20. august, mens Wicki starter hos Bloggers Delight den 1. oktober.

Mere info om Bloggers Delights nye ansatte:

Nicolai Mazur på LinkedIn.

Wicki Sørensen på LinkedIn

Læs også: Bloggers Delight i ny artikel hos FDIH: Derfor skal du arbejde med influencers

Skriv en kommentar