Makeup-gigant bruger 70-75% af sit marketingbudget på influenter

   

Det globale beauty brand, Estée Lauder og den amerikanske fashion e-tailer, Revolve, har dedikeret 70-75% af deres marketing-budgetter specifikt til influencer marketing. Og det har virket.

Forklaringen bag de profitable investeringer i influencer marketing fra de to virksomheder findes i deres langsigtede forpligtelse til at oparbejde relationer til udvalgte influencers, som bliver engageret i et partnerskab med virksomhederne over tid, hvor influenterne løbende involveres i forskellige marketing- og event-aktiviteter. Eksempelvis giver Revolve løbende rabatter og tilbud til deres ambassadører, der også bliver inviteret til festivaler, events og Instagram-venlige rejsedestinationer.

For både Revolve og Estée Lauder har arbejdet med influencer marketing i mange år og har på den måde formået at optimere de tilgange og kanaler, der har fungeret bedst for dem i forhold til omsætning. Hos Bloggers Delight tror vi på, at de længerevarende samarbejder og ambassadørskaber – såfremt de naturligvis giver mening for den givne case – er den helt rigtige vej at gå.  Denne tilgang giver mulighed for at ramme forbrugeren flere gange undervejs i kunderejsen og på den måde både skabe kendskab til brandet, engagement og sidenhen præference og købsintention.

Blandt de forbrugere, der læser blogs hos Bloggers Delight, shopper 74% månedligt eller oftere og hele 62% af brugerne har prøvet at købe et produkt efter at have læst om det på en blog.*

Når en kæmpe global annoncør som Estée Lauder offentligt udtaler, at de bruger størstedelen af deres marketingbudget på netop influencer marketing, så bekræfter det blot, at influencer marketing lige nu er den marketingsdisciplin, man kan opnå allerstørst ROI, på når man gør det rigtigt. Vi oplever samme tendens hos vores klienter, hvor mange kvartal efter kvartal øger deres spend på influencer marketing, da de kan se, det skaber bedre resultater end deres øvrige betalte marketing-kanaler” udtaler vores direktør og medstifter Henrik Akselbo.

I vores mediekit kan du se, hvordan vi har opbygget en række forskellige kampagner og hvilke resultater, disse kampagner har skabt for vores kunder.

*Survey foretaget via UserReport

Skriv en kommentar