Influencer Marketing set fra influentens perspektiv

   

 

Marie Jedig for &Other Stories

Det digitale bureau eAccountable har udført en større undersøgelse, hvor de har spurgt 400 mellemstore influencers efter deres præferencer og syn på kommercielle samarbejder med virksomheder. Det er der kommet nogle interessante pointer ud af, som er med til at belyse, hvordan mange influencers foretrækker at arbejde med virksomheder og bureauer:

 

Størstedelen af de adspurgte influencers i undersøgelsen svarer, at det er under 25% af deres publicerede content, der er sponsoreret.

Næsten alle adspurgte influencers foretrækker at blive honoreret kontant for et kommercielt samarbejde.

Når de 400 influencers skal rangere de platforme, der fungerer bedst til deres sponsorerede indhold, indtager blogs en klar førsteplads efterfulgt af Instagram, Facebook, Pinterest og Twitter.

En stor del af de adspurgte influencers foretrækker længerevarende samarbejder og ambassadørskaber, der strækker sig over længere tid, frem for kortere éngangskampagner.

Samtidigt svarer omkring 3 ud af 4 influencers, at de oplever bedre resultater ved de længerevarende samarbejder end ved de korte.

Stort set alle influencers i undersøgelsen er af den overbevisning, at deres følgere stoler på deres anbefalinger – også når anbefalingerne er en del af et stykke sponsoreret indhold.

 

Hos Bloggers Delight ser vi med stor interesse på undersøgelsen og er samtidigt glade for de pointer, den fremhæver. Mange af dem stemmer nemlig rigtig godt overens med det, vi oplever i vores daglige arbejde med influencers og influencer marketing. Vi arbejder normalvis med betalt influencer marketing, hvor influencers bliver honoreret kontant for deres arbejde og vi foreslår ofte længerevarende samarbejder for vores kunder og influencers, når det giver mening i forhold til målsætning og budget. Vi oplever, som undersøgelsen også peger på, at der opnås bedre resultater med kampagner, der strækker sig over længere tid, hvilket giver influenceren en mulighed for at engagere sig mere i virksomhedens brand og præsentere dette over for sine læsere og følgere. Derudover kan vi nikke genkendende til, at følgernes og læsernes opfattelse af troværdigheden i en anbefaling overordnet set ikke bliver påvirket af, at indholdet er sponsoreret, hvis ellers det er af høj kvalitet. Dette understøttes også at denne undersøgelse om native advertising, som Børsen tidligere på året offentliggjorde. Slutteligt er vi begejstrede over at se, at så mange influencers oplever, at blogmediet er en stærk kanal at præsentere sponsoreret indhold på, da det er et medie, vi fortsat ser en stor værdi og styrke i.

Hos Bloggers Delight gør vi en dyd ud af at lytte til både virksomhed og influencer, når det rette match skal findes og den helt rigtige kampagne, der skaber værdi for både virksomheden og influencerens følgere, skal udvikles og eksekveres. Derfor er vi glade for at se, at de mange interessante pointer i undersøgelsen fra eAccountable bekræfter mange af de ting, vi i flere år har arbejdet med at perfektionere i vores arbejde med succesrig influencer marketing.

Skriv en kommentar