Hvorfor er det blevet så populært at bruge CBD olie?

   

Annonce

CBD produkter er blevet meget populære og er særligt blevet fremhævet af influencere over hele verden. I de seneste år har produkterne indtaget det danske marked i takt med, at flere og flere mennesker har opdaget de positive effekter, som produkterne kan have på kroppen.

Særligt den populære CBD olie fra Nordic Oil har slået sig fast som et favoritprodukt, der viser sig at have reelle, kropslige effekter. Danske og udenlandske influencere står netop bag en del af udbredelsen af produktet. De har nemlig skabt et stort forum, hvor det er nemt at forstå de positive virkninger, ligesom det er nemt for følgerne at bidrage med deres egne historier.

At influencerne har skabt et forum og samlet en masse historier, gør det muligt for følgere at se andres oplevelser med produkterne. Er du interesseret i influencere og deres arbejde, eller overvejer du selv at blive influencer, så kan du med fordel læse med her.

 

Hvad er en influencer?

En influencer er en person, der ofte har mange følgere på sociale medier, og som typisk tjener penge på at reklamere for virksomheders produkter. Det kunne eksempelvis være CBD olie. En influencer kan have mange forskellige baggrunde. Nogle er eksempelvis bloggere, der har skabt sig et navn på nettet gennem deres blog, mens andre måske er YouTube-stjerner eller Instagram-stjerner.

Influencers bliver typisk betalt af virksomhederne for at reklamere for deres produkter. Nogle gange sender virksomhederne produkterne gratis til en influencer, så vedkommende kan teste dem og fortælle om dem til følgerne.

Ofte vil virksomhederne også betale en influencer for at reklamere for produkterne. Dette gør sig især gældende på Instagram, hvor man typisk ser billeder af influencernes dagligdag – herunder også billeder eller videoer af dem selv, hvor de eksempelvis bruger og reklamerer for CBD olie.

 

Influencernes betydning for udbredelsen af CBD olie

En af de helt store platforme, hvor CBD olierne er blevet fremhævet særligt meget på, er på de sociale medier, hvor en influencer afprøver produktet og deler oplevelserne til følgerne. Når en influencer har skabt et stort netværk på de sociale medier, kan vedkommende bruge kanalen til at komme frem med budskaber, produkter og brands.

Selvom en influencer bliver betalt for deres reklamerende arbejde, har langt de fleste store influencere så mange samarbejdsmuligheder, at de kun vælger de produkter og brands, som de virkelig tror på. Dermed er det ikke, som nogle har tendens til at tro, falsk reklame, der bliver lavet. Det er i stedet reklame, der tager udgangspunkt i deres egne personlige oplevelser. Dermed er det også reelt, når CBD olie bliver fremhævet af en influencer. Man hører nemlig om de peronlige historier, og det gør det let at relatere til, hvordan olien kan bruges på forskellige måder.

Mens nogle influencere har oplevet forbedret søvn, har andre oplevet, at olien hjælper mod angst eller smerter i forbindelse med sygdomme. Disse fortællinger kommer frem gennem de opslag, stories og blogindlæg, som en influencer laver, og dermed bliver budskaberne tydelige for følgerne. Influencerens kanal bliver desuden også et forum, hvor følgerne kan fortælle deres egne historier med produktet, og dermed kan budskabet komme relativt hurtigt ud.

Selvom der endnu mangler den sidste dybdegående forskning på området, som blandt andet gør, at man endnu ikke bruger cannabis til medicinsk brug, er der allerede lavet en del forskning på området. Forskningen viser, at CBD har en reel effekt på visse symptomer, men den viser også, at der stadig mangler data inden for enkelte områder. Denne forskning er netop baseret på enkelte menneskers historier, som man kan også finde mange eksempler på blandt influencerne og i nyhederne.

 

Influenceres markedsføring af produkter

Influenceres markedsføring af forskellige produkter er en effektiv måde at nå ud til mange mennesker på én gang. Det er særligt på grund af influencerens store netværk på de sociale medier, at produkterne kan nå ud til rigtig mange mennesker.

En influencer markedsfører typisk produkter, som vedkommende selv bruger, og derfor virker det mere troværdigt for forbrugerne. Når en influencer skal reklamere for eksempelvis CBD produkter, er der meget, influenceren skal vide. Først og fremmest skal influenceren sætte sig ind i produktet, da det er vigtigt, at fakta om produktet er sandt og troværdigt. Derudover skal influenceren også kende til alle de regler, der gælder, når man skal markedsføre produkter på de sociale medier.

Hver gang man som influencer reklamerer for et produkt, skal man eksempelvis altid markere, at det er en reklame. Derfor vil man som følger altid se, at der står “reklame” eller “annonce”, når en influencer poster et billede, en video eller en story om et produkt.

Influencere gør altså et stort stykke arbejde, også når det gælder CBD olie og andre CBD produkter. På den måde er influencere en vigtig del for både virksomheder og forbrugere. De hjælper nemlig virksomheden med at få flere kunder, men de hjælper også forbrugerne med at finde gode og troværdige produkter.

Skriv en kommentar