Bloggers Delight indledte 2018 med at intensivere sit fokus på det internationale marked. Målet er at hente 10 procent af årets samlede omsætning på kampagneaktiviteter udenfor landets grænser. Samtidig er ønsket at positionere sig således, at virksomheden kan tilbyde endnu flere kunder at projektlede og eksekvere kampagner i udlandet – bl.a. med brug af internationale influenter.
I samme anledning ansatte Bloggers Delight i februar Louise Seestern som CCO. Hun skal lede den kommercielle afdeling i virksomheden samt bidrage til yderligere forretningsudvikling og vækst på såvel det danske som internationale marked.
Nu fortsætter Bloggers Delight den strategiske oprustning af virksomhedens salgsafdeling for at indfri vækstambitionerne. Udover det opjusterede fokus på udlandet, skyldes oprustningen ligeledes tilgangen af en række nye kundetyper til virksomhedens i forvejen store kundeportefølje. Flere og flere typer af virksomheder er nemlig begyndt at integrere influenter i marketingstrategien.
»Den nye tilgang af kunder på såvel det danske som internationale marked, samt vores fokus på udlandet gør, at vi hele tiden får mere og mere travlt. Derfor har vi igen valgt at opruste salgsafdelingen. På den måde kan vi fortsætte vores vækst, men også vores indtræden på nye markeder«, fortæller Louise Seestern, CCO hos Bloggers Delight, og fortsætter:
»Hvor det førhen primært var skønheds- og mode/livsstilsbrands, der brugte influenter i markedsføringen, ser vi altså en tilgang af nye kundegrupper. Senest har vi lavet oplysningskampagner med stærke budskaber for både pengeinstitutioner, medicinalfirmaer og det offentlige«, afslutter hun.
De to nyoprettede stillinger som Account Managers hos Bloggers Delight er blevet besat af henholdsvis Sasha Hedemann Petersen og Julie Steenstrup. Begge tiltræder deres respektive stillinger med stor erfaring indenfor influencer marketing-feltet. I samarbejde med resten af salgsteamet, skal de fremadrettet hjælpe endnu flere virksomheder med at integrere influencer marketing i deres marketingstrategier.
»Jeg glæder mig rigtig meget til at arbejde strategisk med de forskellige brands og vise dem hvad influencer marketing kan, som ingen andre discipliner indenfor feltet kan. Særlig den unikke mulighed for at føre en mere personlig, kreativ og interaktiv marketingstrategi«, fortæller Sasha Hedemann Petersen.
Sasha Hedemann Petersen kommer fra en stilling som Marketing Manager hos Momentum Academy. Forud for denne har hun arbejdet i San Francisco hos TRU som Digital Marketing Manager.
»Jeg glæder mig til at tilbyde virksomheder den kæmpe mulighed som influencer marketing er. De kan nå bredt ud til engagerede brugere, og derved skabe brugbar og værdifuld content. Men mest af alt ser jeg frem til at bruge min kreativitet, udvikle kampagner til de mange eksisterende platforme og selvfølgelig udforske nye trends indenfor influencer marketing«, forklarer Julie Steenstrup.